Fortis Petram
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


You're never alone
 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 Paardenstallen

Ga naar beneden 
4 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2, 3  Volgende
AuteurBericht
Jayden Rose

Jayden Rose


Aantal berichten : 749
Registratiedatum : 18-04-12

Paardenstallen Empty
BerichtOnderwerp: Paardenstallen   Paardenstallen Emptyzo apr 22, 2012 10:15 am

Paardenstallen Stables
Terug naar boven Ga naar beneden
Jayden Rose

Jayden Rose


Aantal berichten : 749
Registratiedatum : 18-04-12

Paardenstallen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Paardenstallen   Paardenstallen Emptyzo apr 22, 2012 10:21 am

Jayden was eindelijk klaar met werken en het begon al nacht te worden dus dat betekende voor haar om naar de stallen te gaan. Snel kleede ze zich om, eindelijk verlost van het altijd vervelende bediendenjurkje. Ze sloot de deur goed nadat ze haar kamertje verliet en liep voorzichtig door de gangen richting de keuken, waar ze door de achteruitgang sloop. Ze dook een keer de bosjes in toen ze dacht wat te horen, maar dat bleek een vogel te zijn. Haar haren had ze nog steeds met een strikje bij elkaar gebonden en zo kwam ze aan bij de paardenstallen. Alle stallen stonden vol en Jayden werd begroet door wat gebries van de paarden wat een glimlach op haar gezicht te voorschijn haalde.
Terug naar boven Ga naar beneden
Elizabeth Thompson

Elizabeth Thompson


Aantal berichten : 236
Registratiedatum : 22-04-12
Leeftijd : 26

Paardenstallen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Paardenstallen   Paardenstallen Emptyzo apr 22, 2012 10:29 am

Aan het eind van de dag ga ik maar eens richting de paarden. Ik heb ze al zo lang niet meer gezien. Ik heb de hele dag in een verschrikkelijke jurk gezeten omdat we familie bezoek hadden. Ik heb de pest aan jurken en had snel na de ontmoeting weer een broek aan gedaan en me op mijn kamer opgesloten daar heb ik m'n kamer opgeruimd en toen heb ik in de rozentuin gezeten. Ik wilde zo graag weer de paarden zien dat ik maar in de avond ging. Rustig loop ik naar buiten, richting de stallen. Ik hoor dat er al iemand bij de paarden is. Voorzichtig kijk ik om het hoekje om te kijken wie het is. Ik zie dat Jayden bezig is. Ze vormt geen probleem en rustig loop ik de stallen in.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jayden Rose

Jayden Rose


Aantal berichten : 749
Registratiedatum : 18-04-12

Paardenstallen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Paardenstallen   Paardenstallen Emptyzo apr 22, 2012 10:45 am

Jayden hoorde iemand anders de stallen binnen komen. Het was vrouwe Thompson. Jayden was blij toen ze gewoon door liep, naar waarschijnlijk haar eigen paarden. Zelf liep ze langs de jonge paarden van een jaar of 4. Een daarvan was een zwarte hengst met een witte bles en witte sokjes die Levano werd genoemd. Ze bleef even bij zijn stal staan en streelde hem even over zijn neus.
Terug naar boven Ga naar beneden
Elizabeth Thompson

Elizabeth Thompson


Aantal berichten : 236
Registratiedatum : 22-04-12
Leeftijd : 26

Paardenstallen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Paardenstallen   Paardenstallen Emptyzo apr 22, 2012 10:51 am

Jayden spreekt me niet aan, en dat is ook wel fijn zo. Ik aai Heather over haar zij. Ik zag dat Jayden met een zwarte hengst bezig was. Het was echt een mooi paard. Ik vind het toch stil en ben wel toe aan een gesprek. 'Mooi is hij,' zeg ik. Ik denk ten minste dat het een hij is. Heather is een merrie en ze heeft een Engelse naam. Ik heb haar nou al 3 jaar en ze heeft zich gehecht aan mij want ze wil alleen mij op haar laten rijden.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jayden Rose

Jayden Rose


Aantal berichten : 749
Registratiedatum : 18-04-12

Paardenstallen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Paardenstallen   Paardenstallen Emptyzo apr 22, 2012 10:54 am

Jayden schrok even op en draaide haar hoofd naar Elizabeth toe. 'Dankje, hij is alleen niet van mij... helaas' zei ze dankbaar maar ook een beetje teleurgesteld. Oke, vaak nam ze hem mee uit rijden midden in de nacht en dat leek hij heerlijk te vinden, maar ze had geen eigendomsakte en natuurlijk was ze maar een bediende. 'Heather ziet er ook goed uit vandaag' zei Jayden glimlachend naar Elizabeth.
Terug naar boven Ga naar beneden
Elizabeth Thompson

Elizabeth Thompson


Aantal berichten : 236
Registratiedatum : 22-04-12
Leeftijd : 26

Paardenstallen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Paardenstallen   Paardenstallen Emptyzo apr 22, 2012 11:01 am

'Ja, volgens mij heeft ze vandaag nog niet gereden, maar ze laat ook niemand toe. Trouwens, ga je mee een rit maken?' vraag ik. Als ik bij andere edele mensen ben doe ik heel netjes maar ik zie een bediende niet als een onderdaan. Ik begin Heather op te zadelen en geef haar alvast een snoepje.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jayden Rose

Jayden Rose


Aantal berichten : 749
Registratiedatum : 18-04-12

Paardenstallen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Paardenstallen   Paardenstallen Emptyzo apr 22, 2012 11:05 am

Jayden was verbaasd door die vraag maar was zeker niet van plan het aanbod af te wijzen. 'Natuurlijk, dat lijkt me leuk' zei ze vrolijk. Vrouwe Thompson was altijd al aardiger dan de anderen. Jayden verdween naar de zadelkisten en pakte daar alle spullen uit voor Levano. Zijn peeskappen, hoofdstel en zadel waren niet het enige wat ze pakte, maar ook even een glansborstel, een zachte borstel en een hoevenkrabber. Ze ging meteen aan de slag en Levano zag er prachtig uit toen ze klaar was. Ze stapte rustig op en liep naar het eerste de beste stukje gras toe zodat ze niet gehoord zouden worden. Ze had wat snoepjes in haar zak gestopt voor als ze misschien onderweg ergens zouden stoppen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Elizabeth Thompson

Elizabeth Thompson


Aantal berichten : 236
Registratiedatum : 22-04-12
Leeftijd : 26

Paardenstallen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Paardenstallen   Paardenstallen Emptyzo apr 22, 2012 11:19 am

Ik wist dat ze ja zou zeggen. Als ik helemaal klaar ben met het paard staat Jayden al te wachten op het grasveldje. Heather heeft er helemaal zin in en draaft meteen naa het hoge gras. Ik laat haar maar even haar gang gaan, maar zo gaan we wel even een rondje rijden, want ze heeft wel beweging nodig. Na 2 minuten pak ik de teugels goed vast en ik stuur haar richting Jayden. Ik knik dat ze eerst mag gaan en ik ga achter haar rijden. Het leuke aan Levano is dat hij witte voetjes heeft waardoor is heel goed opvallen. Heather is licht bruin en heeft lichte manen en een lichte staart.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jayden Rose

Jayden Rose


Aantal berichten : 749
Registratiedatum : 18-04-12

Paardenstallen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Paardenstallen   Paardenstallen Emptyzo apr 22, 2012 11:23 am

Jayden liet Levano ook maar een beetje warmlopen anders zou het slecht voor zijn spieren zijn. Ze knikte toen Elizabeth knikte en ging voorop. Ze stapte in een vlot tempo door, met een rechte rug door de donkere nacht. Af en toe keek ze om naar Elizabeth en toen ze na een paar gangwisselingen ver van het kasteel waren durfde ze weer normaal te praten. 'Waar zullen we heen gaan?' vroeg ze even.
Terug naar boven Ga naar beneden
Elizabeth Thompson

Elizabeth Thompson


Aantal berichten : 236
Registratiedatum : 22-04-12
Leeftijd : 26

Paardenstallen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Paardenstallen   Paardenstallen Emptyzo apr 22, 2012 11:32 am

'We kunnen naar de open plek in het bos gaan, daar is het in de avond heel mooi, met de sterrenhemel,' zeg ik. De natuur was een van de dingen die belangrijk waren in mijn leven. De sterren hemel was uniek, omdat je het niet kan bewerken, aanraken of laten groeien. Het deed zijn eigen ding en je kan er alleen maar van genieten door te kijken. In een normaal tempo gaan we naar de open plek. Ik heb nog nooit zo genoten van een rit in de avond. Het is niet al te koud en ik rijd niet alleen, wat ook war veiliger voelt.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jayden Rose

Jayden Rose


Aantal berichten : 749
Registratiedatum : 18-04-12

Paardenstallen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Paardenstallen   Paardenstallen Emptyma apr 23, 2012 6:35 am

Jayden glimlachte 'Lijkt me leuk, vrouwe' zei ze vrolijk en ze spoorde haar paard aan om in galop naar de plek te rijden. Op de plek aangekomen liet ze zich van Levano afglijden en bond ze zijn teugels even aan een boom vast zodat hij nog wel wat kon grazen. Ze ging op een liggende boomstam zitten en keek glimlachend naar boven, naar de sterrenhemel terwijl ze een keer een snoepje naar levano gooide en hij dat tussen het gras door naar binnen werkte.
Terug naar boven Ga naar beneden
Elizabeth Thompson

Elizabeth Thompson


Aantal berichten : 236
Registratiedatum : 22-04-12
Leeftijd : 26

Paardenstallen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Paardenstallen   Paardenstallen Emptyma apr 23, 2012 6:42 am

Ik bind Heather aan een boom vast en ga naast Jayden zitten. 'Is het niet mooi?' vraag ik. 'De sterrenhemel is prachtig vandaag.' Ik kijk even achterom naar Heather, die lekker zit te grazen. Ik wijs naar de sterren. 'Toen ik een keer op reis was heb ik een zigeuner ontmoet. Ze vertelde over de sterren, dat ze allemaal iets vormen. Als je daar kijkt zie je een pan. En zo heb je er nog veel meer,' vertel ik haar. De zigeuner had de hele sterrenhemel benoemd en ze wist van elke ster een naam. Of ze alle sterren zelf een naam heeft gegeven weet ik niet maar volgens mij was ze er wel zeker van. Één ster ik de grootste, ze noemde hem de poolster. Hij gaf het meeste licht en viel het meeste op. Ik ga op het gras zitten en leun met mijn rug tegen de boomstam aan, zodat ik geen pijn krijg aan mijn nek.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jayden Rose

Jayden Rose


Aantal berichten : 749
Registratiedatum : 18-04-12

Paardenstallen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Paardenstallen   Paardenstallen Emptyma apr 23, 2012 6:58 am

'Het is prachtig' zei ze zacht, bang om de rust van de nacht te verstoren. 'Bij ons lette ze er alleen maar op of het ene heldere nacht was want dat betekende dat er de volgende dag veel zon was' zei ze grinnikend, wat waren ze daar eigenlijk dom op dat platte land.
Terug naar boven Ga naar beneden
Elizabeth Thompson

Elizabeth Thompson


Aantal berichten : 236
Registratiedatum : 22-04-12
Leeftijd : 26

Paardenstallen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Paardenstallen   Paardenstallen Emptyma apr 23, 2012 9:19 am

'Dat is ook handig,' zeg ik. Ik hoor Heather trekken aan het touw. Snel sta ik op en loop naar haar toe. 'Rustig, rustig!' Ik probeer haar te kalmeren. Ze heeft waarschijnlijk een dier gezien waar ze van geschrokken is. Als ze gekalmeerd is geef ik haar een snoepje. 'Misschien is het handig als we terug gaan naar het kasteel. Misschien gaan ze ons missen.' Ik maak Heather los en ga op het zadel zitten.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jayden Rose

Jayden Rose


Aantal berichten : 749
Registratiedatum : 18-04-12

Paardenstallen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Paardenstallen   Paardenstallen Emptydi apr 24, 2012 6:45 am

Jayden knikte 'Ja, misschien is dat wel het beste plan ja' zei ze rustig en ze kwam rustig overeind waarna ze nog een snoepje aan Levano gaf en opsteeg na de teugels los gemaakt te hebben. Ze stapte een stukje en reed toen terug richting het kasteel.
Terug naar boven Ga naar beneden
Elizabeth Thompson

Elizabeth Thompson


Aantal berichten : 236
Registratiedatum : 22-04-12
Leeftijd : 26

Paardenstallen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Paardenstallen   Paardenstallen Emptydi apr 24, 2012 8:23 am

Ik rijd achter Jayden aan. Eenmaal aangekomen in de stallen doe ik Heather terug ik haar stal en geef haar nog een snoepje. Ik ga tegen de stal deur zitten. Ik ben kapot. Ik zie een muis lopen en geef een kort gilletje. Ik ben niet bang voor muizen maar ik schrok wel.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jayden Rose

Jayden Rose


Aantal berichten : 749
Registratiedatum : 18-04-12

Paardenstallen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Paardenstallen   Paardenstallen Emptydi apr 24, 2012 8:57 am

Rustig zette ik Levano op stal en zadelde hem af. Ze borg de spullen goed op en wreef Levano droog met een wollen doek. Ze hoorde een korte gil en Levano schrok ervan, gelukkig hinnikte hij alleen even. 'Vrouwe, wat is er?' vroeg ze snel even terwijl ze door ging met het verzorgen van Levano en daarna de stal uitliep waarna ze de deur op slot deed. Ze bleef even staan. Ze zou morgen vroeg op moeten.
Terug naar boven Ga naar beneden
Elizabeth Thompson

Elizabeth Thompson


Aantal berichten : 236
Registratiedatum : 22-04-12
Leeftijd : 26

Paardenstallen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Paardenstallen   Paardenstallen Emptydi apr 24, 2012 10:02 am

'Oh, niks, ik zag alleen een muis, maar die komen vaak voor in de stallen. Ik schrok een beetje.' Ik sta op en loop naar Jayden toe. Ik aai Levano en loop dan samen met Jayden richting de wasbak. Ik was mijn handen omdat ik niet wil dat ze vies zijn en mensen kunnen dat dan ruiken. Het is al 11 uur en pikke donker.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jayden Rose

Jayden Rose


Aantal berichten : 749
Registratiedatum : 18-04-12

Paardenstallen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Paardenstallen   Paardenstallen Emptywo apr 25, 2012 9:46 am

Jayden volgt haar voorbeeld en wast haar handen ook goed. 'Nou, ik denk dat we zo maar eens moeten gaan slapen, niet waar?' zei ze met een glimlach. Ze had het een heerlijke avond gevonden.
Terug naar boven Ga naar beneden
Elizabeth Thompson

Elizabeth Thompson


Aantal berichten : 236
Registratiedatum : 22-04-12
Leeftijd : 26

Paardenstallen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Paardenstallen   Paardenstallen Emptywo apr 25, 2012 9:50 am

'Daar is het wel de tijd voor,' zeg ik. Ik droog mijn handen af, loop nog één keer langs Heather en loop dan de stallen uit. We zijn vlakbij de achter ingang. Niemand weet echt dat ik paard rij dus gebruik ik altijd de achter ingang zodat waarschijnlijk niemand mijn broek ziet, want dat is eigenlijk een schande.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jayden Rose

Jayden Rose


Aantal berichten : 749
Registratiedatum : 18-04-12

Paardenstallen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Paardenstallen   Paardenstallen Emptydo apr 26, 2012 6:55 am

Later

Jayden was weggeglipt uit haar kamer, ze had echt de behoefte om alleen te zijn en om de wind door haar losse haren te voelen. Ze had een rijbroek gepakt en aangetrokken, want dat zat veel beter dan een jurk. Ze liep rustig naar de stallen, klaar om op te gaan zadelen. Ze poetste Levano even en zadelde hem toen op. Ze bracht hem naar het gras en steeg op waarna ze rustig wegstapte. Nadat ze het gevoel had dat ze wel warmgestapt was spoorde ze hem aan om weg te galloperen, het bos in. Ze stopte op een donker pad waar alleen de voetjes en de bles van Levano opvielen. Ze stapte rustig over het pad, voor de veiligheid van Levano. Heerlijk was dit.
Terug naar boven Ga naar beneden
Sindolf

Sindolf


Aantal berichten : 94
Registratiedatum : 18-04-12

Paardenstallen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Paardenstallen   Paardenstallen Emptydo apr 26, 2012 7:06 am

Sindolf was een week lang bezig geweest met het vinden van een slang en het temmen van de uil waar hij een tijd naar opzoek was. dit alles om Demian te vermoorden Hij had het plan om met een stalen bevestiging die er uitzagen als slangen tanden Demian te doden. door die aan de uil te bevestigen, een uil was immers onhoorbaar in de nacht. Sindolf had gelezen in een van de boeken van zijn vader dat het gif binnen 2 tellen werkte en dat je daardoor gelijk verlamde. Het was echter een heel gedoe geweest om de juiste slang te vinden en hem te melken zoals dat heet. Hij had ook al flink met de uil geoefend waarmee hij vanaf het begin al een band had en de uil kon nu iemand vast knijpen en loslaten met slechts gebaren als aanwijzingen en bleef op Sindolf zijn schouder zitten als hij dit wou. Sindolf had zelfs in het boek gelezen dat er dieren communicatie bestond waarmee een mens met een dier kon praten via de gedachte maar Sindolf was hier nog niet goed in en kon alleen kom en ga tegen de Uil zeggen. Nu zat Sindolf in een boom met zijn uil en wachtte op Isa waarvan hij vernomen had dat zij elke nacht ging tijden. Sindolf hoorde een paard stappen en liet zich geruisloos tot de laagste tak zakken. Toen het paard onder hem was liet hij zich achter Jayden achter het zadel zakken en fluisterde, "wees niet bang ik ben het, Sindolf"
Terug naar boven Ga naar beneden
Jayden Rose

Jayden Rose


Aantal berichten : 749
Registratiedatum : 18-04-12

Paardenstallen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Paardenstallen   Paardenstallen Emptydo apr 26, 2012 7:15 am

Jayden voelde iets achter haar op het zadel zakken en in een schok draaide ze om 'Wat?' vroeg ze zacht maar geschrokken. 'O, jij bent het.. wat doe jij hier?' vroeg ze verbaasd en ze stapte wel door. Het was vreemd dat Sindolf nu achter haar zat.
Terug naar boven Ga naar beneden
Sindolf

Sindolf


Aantal berichten : 94
Registratiedatum : 18-04-12

Paardenstallen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Paardenstallen   Paardenstallen Emptydo apr 26, 2012 7:18 am

"Wees niet bang ik kwam alleen vragen hoe het met je gaat en melden dat Demian dood gaat zonder dat iemand denkt dat hij is vermoord
Je merkt nog wel hoe"
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Paardenstallen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Paardenstallen   Paardenstallen Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Paardenstallen
Terug naar boven 
Pagina 1 van 3Ga naar pagina : 1, 2, 3  Volgende

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Fortis Petram :: Rpg :: Tuinen-
Ga naar: